duminică, 16 iulie 2017

Oslo, Norvegia sau cum treci la alt nivel de dezvoltare economica

Zborul a fost de dimineata, dar a mers totul conform planificarii. Dupa cateva experiente incepe sa iti mai scada nivelul de stres. Noi preferam varianta cu Expres pana la aeroport tocmai pentru ca ne ofera mai mult spatiu si Theo este oricum un baietel curios care abia daca isi ridica privirea de la geam. Fiind inca dimineata a mai tras si un somn pana la aeroport, deci nu a fost mai deloc bai.


La zborul de dus a dormit, cel putin la prima parte a zborului, apoi s-a activat si atunci trebuie sa gasesti sa faci ceva activitati cu el. De obicei prefera sa mearga pe culoarul avionului si trebuie doar sa urmaresti fie ca nu se dezechilibreaza fie ca nu ii deranjeaza pe ceilalti calatori. De la Austrian Airlinea a primit o carticica tematica in avion deci ne-a mai ocupat putin timp si descoperirea acesteia.

La transfer, am alergat putin pe aeroportul din Viena, dar am ajuns in timp util la terminalul corespunzator. Ar fi ajutat un carucior, mai ales ca la 1 an si 6 luni nu zburda inca la mers. Desi pe acest aeroport sunt carucioare pe care le poti folosi, nu ne-a iesit niciunul in cale si nici timp sa cautam nu am avut.

La al doilea zbor a fost ceva mai activ, dar a fost destul de scurt si alaptarea iar a mai ajutat. Este interesant ca desi s-a rusinat fata de straini tot el incerca sa le atraga atentia ca apoi sa se ascunda in bratele mele.

La gara centrala din Oslo am ajuns repede cu trenul normal luat de la aeroport (pret: 92 coroane, trenul este de la NSB, iar bilet pot cumpara de la automate folosind chiar si cardul).



In gara Theo a devenit foarte activ, asa ca facea cu mana oamenilor doar ca sa le atraga atentia. Gara era plina de carucioare cu copii, iar in tren erau locuri special amenajate pentru asta. De asemenea puteai urca si cobori usor, deci cam totul accesibilizat.


Desi luna august, temperatura era destul de scazuta si a ploua destul de mult. Noi am avut geci si nicidecum tricouri. Norvegienii erau mai relaxati, probabil obisnuiti cu temperaturile ceva mai scazute chiar si in vara. Nici copiii lor nu erau prea imbracati, dar pe carucioare aveau pusa o blanita de miel pentru a le asigura celor mici un oarecare confort termic.

Preturile in general erau foarte mari, chiar si in obisnuitele fast-food-uri. Daca ai fi stat sa convertesti te-ai cam fi uimit la fiecare cumparatura facuta. Partea cea mai buna era ca puteai plati mai peste tot cu cardul, noi, de exemplu, nu am avut schimbati bani inainte de a pleca spre Oslo tocmai ca stiam de aceasta facilitate.

Oslo este un oras micut, noi l-am batut mai mult la pas. In centru am zabovit la fantanile arteziene, la statuile care l-au atras pe mandrul nostru si am mai admirat opera care avea o arhitectura inedita.

Nu am avut cum sa vizitam muzee, asa ca nu putem sa oferim prea multa info pe acest subiect.

Am mai admirat faleza unde oamenii se simteau destul de bine. Noi am nimerit la ora de dans si i-am admirat pentru buna lor dispozitie.
Hotelul unde am stat vi-l recomandam cu draga inima. Pretul este marisor, dar acolo am gasit cel mai bun mic dejun! Daca ne-am intoarce vreodata tot acolo am sta.


Ne-a mai placut campusul universitar unde am gasit si o gradinita al carui loc de joaca era deschis, asa ca Theo a avut cum sa isi petreaca timpul in mod placut. Ca si la gara, totul era accesibilizat, inclusiv trecerea la tramvai de pe un peron pe celalalt.


In ultima zi am mai vizitat Vigeland Sculpture Park, neaparat de luat in calcul indiferent de cat timp petreceti in Oslo.

Monolitul/The Monolith, de 14 m o sa il gasiti impresionat.
In apropiere gasiti si un loc de joaca pentru copii, deci puteti avea parte si de cateva momente de relaxare in timp de pruncul se poate juca in voie, caci toate locurile de joaca sunt ingradite si nu ai stresul ca ar putea iesi cu usurinta.


Niciun comentariu: