marți, 23 februarie 2010

Duminica dupa-amiaza

Am reusit dupa multe incercari sa ma intalnesc cu draga mea prietena, Justina. Din pacate nu am reusit sa fim in formula completa, Ana fiind ocupata cu proiectele pentru facultate. Dar Adelina a reusit sa bata un nou record in ceea ce priveste intarzierea... :)
Greu de descris reactia Justinei la primirea invitatiei pentru nunta, dar si mai greu sa mi-o sterg eu din minte. Cu o sensibilitate pe care putini au reusit sa si-o mai pastreze, Justina ma uimeste de fiecare data.

Dupa ce am discutat noi despre vrute si nevrute, am fost sa vizionam unul dintre filmele din cadrul Zilelor ASTRA Film în București la Muzeul Taranului Roman impreuna cu Dan C. si Cosmin. Filmul la care am apucat si noi in final sa ajungem a fost BRIDES OF ALLAH/ MIRESELE LUI ALLAH, despre care aveti mai jos o descriere:
Regizor: Natalie Assouline
Țara: Israel
Anul producției: 2008
Durata: 76 minute
În spatele gratiilor unei închisori din Israel se împletesc frumuseţea şi cruzimea, cântecul de leagăn şi ura, mila şi crima comisă cu sânge rece, feminitatea şi violenţa extremă. Ne sunt dezvăluite vieţile femeilor încarcerate pentru implicare în atacuri teroriste, prin portrete intime filmate în decursul a doi ani. Aflăm despre motivaţiile lor pentru faptele comise, despre rutina zilelor de de puşcărie şi despre evenimente  majore din viaţa lor, precum naşterea unui copil. Cînd vorbesc despre soţii care le-au abandonat, le înţelegem durerea şi, cu siguranţă, le vom fi alături atunci când se vor confrunta cu problemele vieţii din închisoare. Un film despre religie, ideologie, discriminare, disperare, familie, ruşine şi pocăinţă. (Sursa)

Si acum o scurta parere a noastra referitor la acest film: reflectarea realitatii din inchisorile din Israel populate de femei palestiniene care isi cladesc o mica societate nu cu mult diferita de cea de afara. Traiul intr-o institutie totala le determina pe unele dintre ele sa afirme ca e mai bine decat cel din viata in libertate deoarece ajung sa fie mai educate (intelegand prin asta adevaratul sens al Coranului) sau sa fie mai respectate decat in propria familie. Diferentele culturale, dar mai ales influenta reliegiei reies din fiecare interviu pe care il acorda regizoarei (care este din Israel). Nationalitatea regizoarei, controlul destul de riguros asupra cadrului (totul e in inchisoare, nimic din afara), ordonarea si selectia povestilor de viata iti lasa in final o usoara senzatie de tendentiozitate pro-Israel ...

2 comentarii:

Adelina B spunea...

Oh, ce "reclama" mi-ai facut :)). Pentru toti cei care citesc, sa stiti ca sunt o persoana punctuala :P.
Reactia Justinei a fost... nu am cuvinte sa o descriu. :)
Iar despre film?! Ce sa spun?! Interesant, cu toate ca pe mine ma luase un pic somnul, dar asa sunt eu la filme :).
Oricum, o iesire frumoasa. O asteptam si pe Ana data viitoare :P.

minosc spunea...

Mai ai si tu nevoie de ceva reclama din cand in cand, fie ca e pozitiva sau negativa. :-) Iar la film dormeai ca la tine acasa. Cred ca era destul de comod scaunul.